Det var en gång en flicka som red på en ål... SKÅL!

Är fortfarande i Stockholm men det är omöjligt att få tillgång till en dator varje dag (deprimerad över att jag är så patetisk att det sänker mig, haha) så får ta chansen när den kommer.
Är hos några vänner till familjen som känt mig sen jag "inte ens var en liten glimt i ögat" (Jan-Eriks beskrivande ord) och det är hur mys som helst. Saknar alla där hemma såklart men jag kommer snart få gurgla mig med dom igen.
Nu är det kaffe-dax där ute men jag fick just svar från min gullegutt-julia så får stanna lite till, hihi.
Var förresten på Beyond Retro (en second hand affär i Stockholm som är OTRIOLIGT stor) och blev tyvärr besviken. Annat var det med second hand affären Judits där jag aldrig ville gå därifrån!
Gah, nu skvallrar mamma om att jag har blogg så får fly ut i vardagsrummet (där jag, btw, har många underbara minnen ifrån) nu.
-Känner att jag måste tillägga: rubriken är från en av Jan-Eriks nubbe-sånger som var helt underbara!


Det var en gång en flicka som red upp på ett svin. Den flickan hon var naken och glad var hennes min. Den borsten, den borsten, den rev ju som brännevin.

Det var en gång en flicka som red uppå en katt. Den svansen, den svansen, den visste var den satt.



Sister, oh, sister

Är hemma hos min syrra och hennes familj i Stockholm.
Igår var jag på FN-rollspelet och jag är ledsen att behöva säga det men det var det TRÅKIGASTE JAG VARIT MED OM!! anyway. Mellan 8 och 16 var jag där men sen var jag friiiii och drog genast iväg på stan med mamma och snokade bland annat igenom Monkis stor rea. *Lycklig*
Vid 17.14 så skulle tåget till Stockholm avgå så vi var tvungna att äta på centralen innan. Deprimerande att de inte hade crispy chicken så att jag istället var tvungen att käka kötthamburgare, isch. MEN, en tjej kom fram till mig (missade halva konversationen eftersom hon pratade med mig när jag hade Ipod-lurarna i öronen) och det visade sig att hon gick på en designskola i Danmark, och de hade fått i uppgift att gå ut och fota "Streetfashion". Med min stora päls, vita skjorta och PAPPAS SLIPS så var jag tydligen perfekt så hon undrade om jag kunde svara på massa frågor. Hon tog foto av mig och jag fick reda på när utställningen skulle vara så att jag kunde komma och titta (dock ser jag hur jag är klädd varje dag ju så). Mkt kul att bli lite uppskattad och uppmärksammad, tihi.

All the violence caused such silence.

Åt just upp det sista äpplet i huset, mohaha!! Jag lyckades sova där innan middagen så vet inte hur det blir inatt men mamma har varit min älsklingsängel och gett mig nästa bok i True Blood-serie så nu vet jag att jag kommer att ha det hur skönt som helst på tåget upp imorrn.
Jag kom just på att jag måste lägga all packning i en väska. Min nya body (med ur läckra revbens tryck på) kollar bävande mot mig så självklart får den följa med mig, tihi.
av någon anledning strömmar en Pink-låt ur högtalarna där nere, hummm, får trippa ner och se efter vad för hemskt som hemsöker oss.
(bara så här btw, jag fick just reda på mitt betyg i organisation och ledarskap och är så j*vla glad för det och efter fn-rollspelet imorrn så är jag en fri kvinna, jippi!)

Bye bye bitch

Shit! Jag vill inte klaga eller så (jo) men jag mår INTE bra. Har just gjort klart jobbansökan och förhoppningsvis är det inte så mycket som måste fixas till.
Så nu - efter min lååånga jobbiga dag - så ska jag sova sött som Törnrosa och gud nåde den jävla prins som väcker mig.

Evil woman, don't you play your games with me-e!

Japp, nu är det officiellt! Jag är överdrivet patetisk.
Jag såg slut hela true blood serien som finns ute, jag läste slut alla böckerna också som jag har, jag har sätt underworld och En vampyrs bekännelser fler gånger än jag vill erkänna och har såg - till min stora sorg - slut på alla Blood Ties avsnitt härom dagen. Men nu har jag hittat en annan vampyrserie att dyrka! Jag är inte alls säker på att den är lika bra (vampyren är inte alls lika munnvattnande), den kan vara lite för hollywood för att funka, MEN, det finns vampyrer i den och det är allt jag bryr mig om just nu, tihi!
Serien heter The vampire Diaries och jag har prövat se den flera gången men jag gissar att jag inte varit tillräckligt desperat för den har aldrig riktigt fallit mig i smaken, förrens nu.

What's more powerful than goodbye

Kom just in från kall hundpromenad och det svider i kinderna efter blåsten. Det riktigt luktar kyla om mig men snart ska brödet in i ugnen och då sprider sig snart lukten av nybakat bröd i huset.
Första gången jag varit sen jag blev sjuk och trots att jag trodde att jag skulle bli en levande isbit så var det otroligt skönt att andas lite frisk luft och röra sig. Ha, trodde aldrig jag skulle säga det.
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i avslut, alls. Man kan t o m säga att jag hatat det men det känns som att jag - äntligen - fått ett avslut nu. Det känns som att jag inte skulle bry mig om jag mötte honom nu, och när JAG säger det så är det stort. Men vi får se, first test = monday.
För övrigt, desto friskare jag blir nu, desto mer inspirerad blir jag, jippi! Har fortfarande inte packat inför Stockholm (Ooops..) men har en känsla av att det kommer att bli speciellt, mohaha. nej, ska tagga ner nu och rita lite.

Så snart du lämnat mig tar ensamheten vid.

Gud! Jag bara ligger här med ensamheten klängande runt halsen och inte hjälper det att Betty smsar mig om hur hennes festande går. Du kan göra vad som helst, om ensamheten sugit sig fast så går den inte att skaka av sig.
Jag borde sova sova sova men Simon ville ha med mig på något jobbjippo imorn och jag måste snacka med honom så att jag får reda på vilken tid det är. Suck.
Jag borde gå någon kurs i hur man ska slippa vara överkänslig. Önskar jag kunde ta alla dåliga saker - allt som tynger mig - och lägga i en ask. Sen kunde jag tejpa ihop den asken och skicka den till Sibirien - precis som de gör med halsbrännan i den där reklamen. Gud vad skönt det hade varit att kunna göra det, fy vad allt hade blivit lättare.
Så ska jag göra! Jag ska bry mig mindre om allt, japp! Låter super. Jag ska bli fri som en fågel.

Du är torrare än snuset i din läpp och fulare än flickan på din arm

Kom på mig själv förut med att lyssna på Ebba Grön, SKÄMS JULIA!!! Personen som införde Ebba Grön och Dia Psalma i mitt liv är borta och hur mycket jag än önskar det så kommer han aldrig tillbaka. Lika bra att vara ilsken på honom så att jag slipper känna saknaden.
Gick igenom Alexander McQueens vårvisning innan maten och såg att det var därifrån Lady Gaga fått ett par av sina skor ifrån (dom hon har på sig i bad Romance). För övrigt så gillade jag konstigt nog visningen, tänk er bara den här klänningen i vår när jag åker till London, mums!!

No need to be a cat to be a woman.

Kan man rita sexualitet? Om man ritar en människa, kan man få den att se sexig ut?Klart man kan få den att se ut som en slampa eller avklädd kvinna men sexig? Jag har frågat runt och de flesta anser att sexighet handlar om utstrålning, karisma och sättet man rör sig - ingenting om hur du ser ut eller klär dig egentligen. Humm.
Som jag trodde så saknar jag Favvisen redan men förhoppningsvis så känns det inte lika hemskt när jag själv har fullt upp med resa och annat.
Efter att sett en intervju med Rihanna så inser jag att vi hade något gemensamt (förutom att vi båda ÄLSKAR hennes garderob...). När hon berättade om misshandeln så sa hon att det värsta var att ses som ett offer, att behöva visa att man inte alltid var så stark. Ni som känner mig vet säkert att jag har problem med det här också, att visa att jag behöver andra. MEN, nog om nereheter (ha! jag hittade just på ett nytt ord!) för nu ska jag gå och ringa Spätty-Betty och berätta vad jag har kommit fram till angående måndagen (ytterst komplicerat att planera in alla man vill träffa) och sen få höra allt skrämmande som hänt i hennes liv.
SEN! Sen ska jag börja packa och se vad jag behöver packa med mig för att känna mig hur frän som helst när jag struttar runt i huvudstaden.

stalker, stalker, who's the prettiest girl you know?

Halvsitter på min luddiga matta och lyssnar på någon skum låt som skriver förbjudna ord var fjärde sekund. Favvo-Mike ligger här bredvid på mitt täcke och tittar hatiskt på mig för att tortera hans öron med den här låten. Jag har just sorterat en hel bunt tidningar - rivit ut allt intressant som jag vill behålla och sen skickat resten på insamling = JULIA HAR VARIT DUKTIG!!
Nu startar Limp Bizkit och min favvo kommer inte på vilken låt det är. HA! det är straffet för att tvinga mig lyssna på alla hans gamla rockballader, ptss.
Vi diskuterar hur han skulle bli som världens stalker (haha, han kan ju redan allt om mig, hur kan det bli värre?) och sen pratar vi om sommaren. Ska skriva min jobbansökan imorrn eller så. Ser faktiskt fram emot att jobba i sommar! (och att få lite sol på mig)

Wild Child.

Sitter i matsalen med föräldrarna och sipprar på min älskade cola. Brasan knastrar i vardagsrummet och hunden snoozar under bordet. Så mys att jag mår illa.
Eftersom favvo-Mike åker imorrn ska han komma förbi mig snart och umgås sönder med mig så att jag inte saknar honom alltför mycket den här veckan. Men hur ska jag inte kunna sakna honom?
Anyway, för en timme sedan förkunnade Betty att hon skulle börja sminka sig så förhoppningsvis är hon klar med ena ögat nu när jag ringer henne om någon minut. Lägesrapport måste lämnas var dag, hihi.
Jag blir bara mer och mer sugen på att ha en maskeradfest och ni ska tro att det blir bra!

And I remember that everyday I get a little bit closer to you.

Sitter och kollar igenom bilder från cobrasnak och filosoferar lite över hur jag skulle vilja ha det i framtiden med mina vänner och så. Om någon vecka tänker jag ha myspysfest där alla måste vara läckra och glada, men sen då?
På cobrasnakes bilder så är alla galna och har en stil som jag aldrig någonsin sett i verkligheten, det är sånt jag vill se varje dag. Är det bara jag som målar snirklar i ögonvrån när jag ska till skolan? Är det bara jag som har på mig ett diadem med glittriga ufo-bollar på huvudet? Gah. Jag ska införa en ny dresscode och det ska vara så speciell att till och med Lady Gaga trillar av stolen när hon ser det.
Till och börja med ska jag bygga upp mitt mod så att jag någon gång (om sisådär 5 år) kommer att våga ha på mig en sånhär outfit för fan vad cool hon är! Jag älskar det! Kanske lite väl vågat för min smak men så får jag fick se hornen och hennes sminkning i ansiktet så började mitt hjärta blöda av lycka. Gah. gagaga.

You're poison runnin' through my veins

Jag blir knäpp! Min förra skådespelare-dregel-objekt var ju Hayden Christensen, och nu visar det sig att båda kommer från Kanada!! Great, nu vet jag vilket land jag ska hitta min prince Charming i, alla dregel-kandidater finns ju samlade på ett och samma ställe!
(btw, bara för att bevisa hur dregel-framkallande Kyle är så kolla detta: http://www.youtube.com/watch?v=fmbSXIMpF3w )
Aja, eftersom jag är sjukling så kommer jag att hålla mig inne imorrn men det betyder inte att jag inte kan vandra iväg i tankarna. På tisdag bär det iväg till Stockholm och väl i den stora staden tänker jag kolla alla second hand affärer och leva loppan som en riktig stor stads-flicka.
Har myst ner mig bland kuddarna i sängen med hunden vid fötterna och pratar med en vän. Men allt han säger är så dränkt i bitterhet att jag bara gurglar och spottar ut det igen.
Ser fram emot att jag någon gång imorrn ska ta mig tid att värma lite o´boy i en av Lisa Bengtsson-muggarna, ta min fult rosa men mysigt varma flygande grisar-filt och bädda ned mig i soffan med den nya elle tidningen som jag suktat efter enda sedan mamma kom med den, och sen ska jag titta på allt fint tills mina ögon trillar ur sina hålor. SEN ska jag planera hur jag ska se ut i vår. Det snackas om pasteller men jag tänker inte se ut som miss Marple när jag struttar fram på Stockholm vårvarma gator. Jag är mer sugen på att se ut som ett blodsugande nattens barn, tihi.

beat me. hate me. you can never break me.

Hur patetisk får man bli? Inte nog med att jag sett slut på två hela säsonger (!), jag har nu också blivit så dreglande över Kyle Schmid - han som spelar vampyren - att jag tvingade s se lite på Cheetah girls bara för att han är med den. Tror jag istället får ringa tv3 eller några och be dom fixa mig säsong 3 innan jag blir galen. Senaste gången jag blev så galen i en annars tråkigt patetisk film/serie var när jag blev besatt av Hayden Christensen i Star Wars och vi vill INTE att det upprepar sig... öhm.
Men annars, jag har en sådan ilsken huvudvärk att jag undrar om jag inte har en liten äcklig alien innanför pannloben som desperat försöker ta sig ut. Ha! fick upp en bild i huvudet av hur ett liten barn sparkar lätt där inne i sin mammas mage.. förutom att det är en äcklig alien som sitter och bankar sina små alien-nävar inne i mitt huvud. Någon som känner för att ringa Ripley i den där filmen och fråga henne om råd?
Men ändå, jag har alltid tyckt så synd om E.T. och velat rädda honom, kanske kan ha mitt lilla tortyrmonster som husdjur? Döpa honom till Fido och när han varit snäll kan jag klappa honom på huvudet.. mitt huvud. gah.
Här kommer mitt dregelobjekt. (har kollat upp alla andra filmer och serier som haan är med i så att jag har annat att dregla över då DE INTE PRODUCERAT FLER AVSNITT!! sorry, inte meningen att få desperat utbrott... snyft.

I know that you think of me

Tro det eller ej men jag är fortfarande inte bra så jag har sovit lite sen jag kom hem från skolan och nu hade jag tänkt göra min spanska som ska in imorrn. Dock längtar jag så efter att få mysa ner mig bland kuddarna i min säng och dregla över Henry vampyren i 42 minuter, så vi får se hur det blir, tihi. Nej! jag måste jobba, jobba, jobba så att jag blir klar. Suck, hur mycket jag än pluggar verkar det aldrig bli mindre att göra.
Börjar bli sjuk igen känner jag. Jag behöver semester, haha (och lite smågodis hade också varit gott).

Lost with the blost

Tråk.
Sitter i datasalen på 4an och ska jabba med Organisation och ledarskapen som ska in på fredag men JAG ÄR INTE SUGEN. Sorry, men alla min anteckningar om det är hemma och jag oroar mig för mitt svenska prov som jag ska ha om två timmar så svårt att koncentrera sig.
Jag måste också fixa med min ledighet inför nästa vecka men min mentor går inte att hitta på skolan, hummm.
Får logga ut nu innan jag vrider nacken av mig i mina försök att hålla utkik efter ankommande lärare (så man hinner stänga ner allt icke-skolrelaterat i tid).
Nu loggade min kära Spätty-Betty in så ska se om jag kan hjälpa henne med svenskan.
Hoppas jag inte tuppar av och missar provet. Åh nej så hemskt, mohaha...


Likt ett hungrigt ljus vill jag äta upp ditt mörker.

Okej, nu har jag sett 1 timme och 24 minuter av Blood Ties och om jag inte får fatt i nästa avsnitt inom en timme så är jag redo att hugga av mig armen för att få se vidare. Nja, inte riktigt men ni förstår mitt dilemma, sidereel är aldrig tillräckligt tillförlitligt för att jag ska känna mig säker på att jag slipper sukta längre än nödvändigt.
Betty bad mig att skriva ett till inlägg för att hon skulle ha något kul att läsa och det gläder mig att jag nu också tillgodoser hennes behov när jag skriver av mig.
Allt detta vampyr-tittande och läsande har gjort att jag börjar längta efter att något sådant mystiskt väsen faktiskt ska vara verkligt. Visst älskar jag twilight-böckerna sådär på ett icke fjortisaktigt sätt, men det är inte Edward jag suktar efter (inte ens Jacob, som är min egna favvo) utan jag menar de där varelserna som faktiskt skadas av solen och inte bara glittrar sådär halv fjolligt när de är ute och vandrar innan mörkretsinbrott. Tänk dig att vara ett nattens barn och jag som redan är uppe halva nätterna skulle tycka att det var himmelskt att slippa sova bara för att man ska vara uppe hela dagen också.
Men det är nog så att om de funnits så hade de inte haft samma charm. Deras bloddrickande, utstötthet, odödlighet, och udda levnadsstil hade nog helt enkelt sett totalt annorlunda ut när inte mörkret och mystiken dolde allt det tråkigt obekväma med det.
Men för mig är det nog så att det är det udda som tilltalar mest. Tänk så är det som de visade upp i filmerna innan Stephanie Meyer kom och gullipluttade sönder allt som hör vampyrer till. Glöm Edward ångest över att vara "ett monster" och glöm tanken på att de skulle jaga stackars djur istället. Tänk er livsfarliga jägare som är ute och gör staden osäker och som gör tanken på döden lite mer lockande och inte bara ett slut fyllt av oändligt mörker.
Det finns något mystiskt där ute. Något som är oförklarligt och skrämmande. Någonting som får håren att resa sig i nacken på även den mest hårdhudade mansgrisen. Något som det tisslas och tasslas om i de mörkaste hörnen i de mörkaste gränderna. Något som smyger runt i varje kammare och kan ta sig till varje vrå utan att bli sedd.
Detta något kan mycket väl vara döden. För vad är värre än ingenting? Tanken på att bli tömd på blod av en skugga? Tanken på att se vattenytan försvinna ovanför huvudet på en när man sjunker ner mot botten?
Det finns mycket som är ännu mer skrämmande.

It's such a shame for us to part.

Era stackars små! Mitt i min absoluta oövervinneliga lycka så glömde jag ju att ni kanske vill veta vad denna serie heter - även om jag inte tror att den skulle passa eller glädja er alla utan bara mig egentligen. Den heter Blood ties och jag orkar verkligen inte förklara handlingen för sånt är för tråkigt för mig men om ni inte kunnat gissa det än så innehåller den vampyrer.
Nu ska jag sätta mig i matsalen och tvinga lite mat ner i strupen men sen kan ni vara säkra på att ni hittar mig framför serien. Och ni ska veta att störa mig då gör ni på egen risk, tihi.
Det förstås, jag kanske är med favvo mike och då får jag skjuta upp min nya ofarliga drog till senare inatt. Tack och lov börjar jag 13 imorrn så jag kommer inte bli ett vandrande vrak om jag håller mig upp lika länge som vanligt.
Tror det får bli så, jag blir alltid lika lycklig när jag är med lilla mike, storebror eller ej (vilket killarna i skolan tycker är kul att kalla honom), men han är så mysig och underbar att jag spricker lite sådär ibland. När han inte är så jobbig att jag död förstås.
(Tar med en bild från replays kampanj bara för att den var så mysig att man hickade till när man la ögonen på den.)

Look familiar?

Åh jag älskar när man hittar något underbart som man inte ens visste att man letade efter! Jag har sett alla
true blood avsnitt där finns, läst alla böckerna som jag har i serien, sett underworld tusentals gånger och En vampyrs bekännelse kommer alltid att ha en speciell plats i mitt film-hjärta. Men nu har jag hittat en ny serie som verkar ytterst lovande och även om jag bara sett 56 minuter av den så kan jag redan nu säga att jag är fast. Om det är handlingen som har en sådan dragning eller den oemotståndliga vampyren Henry vet jag inte men i vilket fall som helst så fick jag ett sådan lyckorus av att hitta serien att jag inte ens bryr mig att dissekera mina anledningar.

Mistletoe can be deadly if you eat it. A kiss can be even deadlier if you mean it

Pratar med Betty i telefon, rätt roande då hon är så ondskefull att det bara dryper ut ur telefonen och in i mitt öra.
Varför är det så att när man får vad man vill ha så vill man inte ha det längre? Du tar vad du får. Och du får det du tar. Right?
Jag är på ett så retsamt humör, känner för att ringa någon bara för att väsa små anekdoter i dennes öra tills tungan trillar ur gommen på mig och jag kiknat av skratt om och om igen. Jag vet vem jag borde ringa men jag skjuter hellre upp det. Jag gillar mitt huvud där det är - fortfarande länkat till min kropp och fast på halsen.
Förut dalade det ner små ynkliga snöflingor när jag var ute och vinkade iväg Olivia, men nu ser det bara äckligt dystert ut och och jag längtar verkligen bort härifrån. På tal om bort härifrån så måste jag byta om nu för jag ska till golfklubben på något firande - så fort det serveras tårta så kommer jag, tihi! Tror jag ska ha på mig svart kjol och vit skjorta bara, enkelt, jippi!
(Gud vilket glatt humör jag är på nu!! Ska njuta så länge det varar, haha!)

White sparrows fell from heaven and carried her away

Kom just ut ur duschen så nu måste jag skynda mig! Ska träffa simon och mike om en halvtimme och jag har massa kläder att slänga på mig (tydligen behöver man se ut som en eskimo för att inte frysa!)
Vi ska göra amerikanska pannkakor och se på Buffy the vampire slayer, haha, ser mkt fram emot det så nu ska jag snoka rätt på mina strumpor och sen är jag ON MY WAAY!

There's a devil waiting outside your door

Alla killkompisar anser att jag är väldigt oskuldsfull och jag förstår inte alls, jag klär mig inte som en 10-åring, jag beter mig inte som en. Tydligen är det att jag är naiv, lättskrämd, skygg (är inte det vad rådjur är?!) och min ovilja/vägran att skada eller såra någon vad som gör att jag är oskuldsfull. Men, en fågel har viskat i mitt öra att Stella McCartney ska göra en smyckekollektion inspirerad av Alice i underlandet. Jag skulle inte ha något emot att vara oskuldsfull i dom smyckena.
Frågan är bara, förutom att slampa runt, vad behöver du göra för att inte vara oskuldsfull? (känns  som att den där piercingen i läppen blir mer och mer frestande... JUST KIDDING, MOM!)

Forgive me, mother, I shot your only child

Patetiskt. Mitt nya enkla humörboost är låten single ladies, ogillade den förr men det är precis som att bli trött av vaggvisor - fast tvärtom.
Har varit duktig och snokat runt på massa bloggar men vissa är så jobbiga och nersugande (finns det ens som ord?!) så jag slutade snabbt.
Snackar med en kompis om att vara otillräcklig. Jag har hört många som ogillar saker med sig själva och jag är van vid det men att någon är otillräcklig? Det låter bara omöjligt i mina öron, alla är tillräckliga enligt mig. Ta bara den här tjejen Beth Ditto, hon är inte riktigt samhällets "skönhets ideal" och det borde ju göra henne otillräcklig. Men hon är den nya it-tjejen! Designers syr upp kläder i hennes storlek och hyllar hennes kropp - och hennes person - på många olika sätt. Jag önskar att alla kunde bli hyllade för att dom är som dom är.

If it isn't the evil monkey!

Funderar på att måla naglarna gröna men orkar inte. Hade planerat att mysa ned mig bland kuddarna och kolla igenom elle som mamma kom med idag men då kommer jag aldrig att somna, haha. Så det blir helt enkelt att lyssna klart på single ladies och sen snooza sött. Hoppas jag är frisk imorrn så att jag inte insjuknar igen för att jag lämnar huset och drar till skolan. Jag och Betty har planerat att sticka och fixa piercingsringar imorrn och sen måste jag bara plugga, plugga, plugga hela helgen.
Men men, nu ska jag försöka somna direkt och drömma trevliga drömmar.

Won't throw out the trash

Ligger i min säng med fötterna på kudden och gör allt förutom det jag borde göra. Tallriken med vindruvor ligger för långt bort för att jag ska kunna norpa en så ligger och slänger suktande blickar istället. Min mamma var underbar och köpte en elle till mig som jag ska snoka igenom sen - NÄR jag har gjort min uppgift i organisation och ledarskap som ska in imorrn, uff.
Jag kommer förmodligen kräla iväg till skolan imorrn eftersom jag nu mår mycket bättre och har en mkt viktig lektion - sen saknar jag ju alla små monster som jag nu inte sett på en vecka!
Fixade klart mina nya örhängen tidigare idag så ska kanske ha på mig ett imorrn, frågan är bara vad jag ska ha för kläder till, haha. Lite inne på att ha den rosa klänningen som jag fick i födelsedagspresent av Olivia men då vill jag trasha ett par av mina strumpbyxor så att det inte blir så gulligutt (jag får alltid för mig att jag bara blir gulligt söt i rosa och ni som känner mig vet att det inte är något jag satsar på) men det kröver att jag hittar ett par som jag faktiskt vill göra stora hål i. hummm.
Tar med en bild som visar hur jag skulle vilja ha det - fast tänk er att klänningen är riktigt rosa och att jag tar min pappas slokhatt till.

All you need is a smile on your lips, and a man on your hips

Humm, låter som om min rubrik kommer ifrån Beyonce's låt men faktiskt inte (den kommer från julias huvud).
Mentalnote to myself: om du är uppe hela natten så blir du tillslut djup och fundersam (ibland intressant) men om du inte har Simon här att bolla teorier och tankar med så blir det lätt ensamt.
Någon inte så djup tanke är att jag vill ta bort en av billy-bokhyllorna i mitt rum så att jag i alla fall får lite fler fria väggar, men då behöver jag flytta runt sakerna i hyllorna och fixa, vilket tar tid och energi - något jag inte slösar med nu för tiden, haha (önskar jag var fem igen, då hade man hur mycket energi som helst vad jag kommer ihåg).
Dock kan det ju mycket väl vara värt det då jag planerar att göra en snygg fondvägg när jag får plats, mmhmmm.
Ni vet, en vacker dag ska jag ha samlat på mig tillräckligt med vilja så att jag tar tag i det och fixar till mitt rum EXAKT som jag vill ha det - förhoppningsvis blir det när jag är pensionerad - eller i alla fall inte går i skolan längre - för när det är tillsnyggat a la´julia här inne så kommer jag aldrig ta ett steg utanför dörren. Eftersom jag då inte kommer att komma iväg till frisören så kommer vi tillslut kunna hissa upp min mat genom fönstret med hjälp av mitt hår (Rapunzel, Rapunzel, släpp ner ditt långa hår) och allt kommer att vara frid och fröjd, jippi!
Här kommer i vilket fall som helst en bild på Kate Moss och Pete Doherty. Tyckte bilden passade min rubrik alldeles tillräckligt.

"See ya later, alligator. After a while, crocodile."

Rubriken är tagen ur boken Dead as a doornail som jag läste ut tidigare idag i mitt försök att inte bara ligga och må illa, paah. Näh nu får jag skärpa till mig och sluta prata om mina sjuklingfasoner! Har varit inne på www.thecobrasnake.com idag igen och snokat efter bilder som kan inspirera mig i framtiden. Jag hittade många coola bilder men när jag höll på och gick igenom album efter album så kom jag inte bara fram till att jag är sugen på att ha hit alla tjejer och ha någon mysig, rolig middag, utan också att jag har ändrat klädsmak rätt radikalt sen förra året. Svårt att säga vad jag klädde mig i förr för jag gillar fortfarande dom kläderna, men nu gillar (gillar som i jag-skulle-väldigt-gärna-gå-i-Agyness-Deyns-skor-VÄLDIGT-GÄRNA) jag också sånt här:

Suddenly I see

Gud vad jag skriver mycket om filmer nu men så fort jag är sjuk så gräver jag fram något uppiggande i filmkofferten. Sitter nermyst i soffan under mitt lila täcke och kollar på The Devil Wears Prada.
Hur söt huvudrollen än är så ser man att hon inte passar i bland alla pinnsmala och elaka modesnobbar.
Usch, mitt huvud är som gegga och det är ursvårt att skriva så tror bara jag ger upp tills vidare.

Down the rabbithole

Nej, jag kollar inte på Alice i underlandet (även om jag gärna skulle sitta och titta på Tim Burtons version av den, så vacker!) utan jag kollar på Underworld eftersom jag inte kan sova. Jag mår illa som tusan och har någon slags frossa. Det är typ hundrade gången jag ser på Underworld men jag är ju helt galen i Vampyrer just nu. Jag såg på Queen of the Damned förut idag (bygger på Anne Rices bok - en vampyrs bekännelse) och jag läser True Blood-serien för fullt.
Hur mycket splashande det än är i filmen så kan jag inte sluta sitta och önska att jag också hade svart kort hår (dock passar det nog mest vampyrer då det skulle se ut som man inte solat på några år men åh, om jag också hade sånt hår).

Back on track

Trots sjukling så är jag uppe, kan inte sova nu när jag sov så mycket på dan. MEN, istället så går jag igenom mina favorit designers nya kollektioner och jag hittade många klänningar jag skulle älska att ha på mig - kan redan se bilden framför mig: jag iförd den ljusa klänningen från Vera Wangs vårkollektion, skuttande fram över en blomsteräng, nej, isch. Men i alla fall att jag har den på mig en vacker vårdag i Stockholm när jag går där och käkar glass med Charlotta - halsbandet har jag självklart också på mig, mmmm.

sjukling

Det där skumma från igår höll i sig och nu mår jag inte alls bra. Kom hem lite efter 15, stupade direkt i säng och sov tills vi skulle äta vid 19, humm. Men har varit en händelserik dag faktiskt, jag och kajsa satt t ex på fotografisk bild och kollade i ett synonym lexikon. Visste ni att annat ord för råtta t ex är liten skolflicka eller balettdansör? Jag tror kajsa såg i syne. Dock tror jag faktiskt på att man kan kalla sexual appeal för trolldom eller trollkonst, vad det nu var... Haha.
sitter och kollar igenom Chloés visning från 2010 men hittar inget jag blir förtjust i. Sex and the City - the movie står och rullar i bakgrunden och även om jag inte tittar så vet jag precis vad som händer på skärmen och vad nästa replik kommer att vara.
"I like Steve! I've always liked Steve!"
"I curse the day you were born" (så bra, haha!)

Mer önskningar:

Jag inser att jag redan har med många väggar på min önskelista men jag har alltid gillat tegelväggar - både utan på hus men också inuti då det blir som en läcker fondvägg - och det ger rummet ett lite vassare, läckrare stråk vilket jag gillar.. Idag i alla fall.
Jag skulle inte ha något emot om jag fick sakerna på bilden också, men som jag någon gång har hört någon säga: om man har för mycket så uppskattar man inte det man har.
- och när jag ändå är igång att önska mig väggar och så, så vill jag också som mest önska mig... ATT ALDRIG MER HA SNEVÄGGAR! De tar plats och gör det svårt att möblera, man kan inte hänga upp något på dem och de är oftast fuuula att ha i rummet.

Mer önskningar:

Den här lilla rosa klänningen skulle passa perfekt till min svarta kavaj och jag skulle kunna ha den när jag trippar fram längs huvudgatan i Paris (även om jag inte kommer att vara i Paris på läääänge men äh, pettitess) och känner mig allmänt fransk och chic. Men om inte i Paris så i skolan när jag är så där skoltrött så att jag har något att glädjas åt (förutom alla underbara människor jag känner). Sen skulle jag ha den när alla mina söta vänner kom hit för att käka pizza och tissla och tassla och världsligheter. (Men om jag inte hittar den här klänningen efter att jag sovit sött, så skulle jag inte hänga läpp, jag har fått en chic liten (väldigt) rosa klänning av Olivia som kickar den här klänningens butt då det är min oliv som gett mig den.

mer önskningar:

Bilden med ett horndiadem - om jag fick chansen att sätta på  ett sådant totalt fantastiskt underbart vackert diadem på mitt huvud så skulle jag aldrig någonsin ta av mig det. jag skulle bli känd som tjejen med de glittrande hornen (då diademet tillslut hade vuxit fast och in i mitt huvud) och jag skulle vara hur lycklig som helst.
En sånhär vägg med smycken (även om jag imorrn ska ska försöka mig på att själv skapa något mys örhänge) så att jag varje dag kan sitta framför den väggen och känna att livet inte är så hårt ändå.
(Jag älskar halsbandet längst till höger med det lilla malnet, måste vara helt obärbart men tänk om man kunde få se det varje morgon innan man skulle till skolan, ptii.

Tadidamdam

Halvsitter nu i min säng och chattar medan en låt av Rihanna ekar ut ur högtalarna. Jag fick för lite sen någon skum kramp (säkert en insekt som kröp in i mitt öra) och det gör fortfarande elakt ont här jag sväljer eller rör på huvudet, isch.
Så irriterande att jag nyss fyllt år men redan hittar massa underbara saker som jag önskar mig (förutom det vanliga såsom en livsförbrukning av saltakex och annat, tihi) och bara för det ska jag ta med en liten lista på saker jag skulle älska att hitta under min kudde imorgon när jag vaknar:
Detta diadem är totalt fantastiskt underbart och jag skulle aldrig ta av mig det om jag en gång fick chansen att sätta det på mitt huvud!

Fix &trix

Nu har jag pysslat med utseendet på min blogg och är rätt nöjd med resultatet... men kommer nog att fortsätta pilla runt ^^


Tillbaka!

Jag har haft fullt upp och inte alls varit motiverad att skriva här, men nu är jag igång igen (kanske för att jag läst slut på min favorit blogg och får fortsätta på min egen, humm) och nu måste jag se till att vara igång mycket och blogga sönder!
Jag var på ikea igår och blev nästintill deprimerad när jag såg hur många som släpar sig runt i ointressanta, tama och tråkiga kläder, isch. Men tack och lov har jag fått min inspiration tillbaka och slipper nu vara en av dom som har på sig sina mörkblå jeans dag ut och dag in och är nöjda med det (även om jag aldrig har på mig jeans, och om jag någon gång har det så är det oversize jeans från min favvo mike).
Önskar att det var jag som var på den här bilden.. Eller att jag vore mindre lat så att jag skulle orka dra ut och foto sånna vackra bilder själv.  Något som i alla fall piggar upp nu i mörkret

RSS 2.0