Gossip.

Herregud vad jag är dålig på att skriva nu för tiden!!
Men jag mår så mycket bättre nu för tiden, faktiskt!
Helt underbart att solen är här och jag är som en liten räka som äntligen vågar sig ur sitt skal... humm, eller det kanske är små minikrabbor som gömmer sig i sånna där stora snäckor?
I a f, jag mår bättre, inte bra, men bättre.
Nu ska jag ringa älskade Judits och be på mina bara knän om att få jobb, sen ska jag ringa runt och snoka. Sånt är livet.

Hello Sunshine.

Jag var på rosenterapi idag och det känns som om någon har dragit undan den mörka slöjan jag hade över mitt sinne och att jag äntligen mår bättre. Tur är väl det för det var en tid där jag aldrig trodde att jag skulle må braa igen.
Oj, nu ska jag äta! får berätta mer sen.

Darkness.

Jag har varit inaktiv i en vecka nu, ILLA!! jag får bättre mig!
Jag genomlider varje dag i väntan på nästa dag, och dagen efter den. Känns som att jag väntar på att något stort ska hända, men vad?
Härmed ska jag bättra mig!!

Happy face.

Har just kollat klart på det nyaste Gossip Girl-avsnittet med mamma och det var mys, men de börjar frångå de karaktärerna man lärde känna i början och nu är det som om de har med några helt andra människor istället - bara med samma namn och ansikte.
Den nya elle kom på posten idag så ser fram emot att sätta mig framför brasan med härlig musik och bara sjunka ner i modets värld i en underbar timme eller så.

Great talking to you.

Gulligutt-Julia fyller år idag så igår var jag på födelsedags fest hos henne och mös runt. Mkt trevligt med sköna människor och allmänt över mys, tihi.
Idag får jag dock betala för den sena kvällen och det känns som om jag har en liten alien i mitt huvud som desperat försöker slå sig ut.
Nu ska jag sakta men säkert logga ut från facebook, msn och stänga ner allt som stjäl min uppmärksamhet, och sen ska jag bara ägna mig åt min kära spanska läxa, mys.
Och kom ihåg mina nära och kära, berätta inte för era vänner det ni inte skulle vilja att era fiender visste.

It's done.

Så, äntligen klar med att sortera mina nästan 3000 bilder. Nu ska jag slicka i mig det sista av colan, ta mod till mig och väcka stackars Mike på något mjukt och bra sätt så att han inte blir ilsken, och sen ska jag fösa ut honom så att han kommer hem någon gång.
Imorrn ska jag luncha med Simon och iväg på kvällen men förutom det blir det förmodligen till att fixa i mitt rum och göra plats för att tidningar och tidningsutklipp som ligger och skräpar. (Vill bara informera Betty om att jag inte alls är smalare än henne då jag nästan inte ens får hennes jeans - som ligger och skräpar här i mitt rum - över knäna. DU ÄR SMAL, BETTY!)
Känner mig faktiskt ytterligt nöjd med mig själv för vad jag åstadkommit, kanske t o m gör lite matte imorrn när jag ändå är så duktig (knappast).

happily ever after.

Nu är det oficiellt! Jag och Mike är verkligen som ett gammalt gift par!
Medan jag sitter i sängen och fixar med mina foton så ligger han här och snarkar bredvid mig. Hur kliché-aktigt det än må vara så småler jag bara jag tittar på honom.
Tror han smått mördar mig om jag tar en bild på honom och lägger upp men här är i alla fall en vacker bild.
(nu när jag kollar runt i rummet så ångrar jag lite att jag målade mina väggar. vitt är coolt... dock älskar jag lavendelfärgen som jag har nu.)

You were my friend. The end.

Sitter i sängen med hunden bredvid mig. Otroligt hur lugnande det är att höra någons djupa andetag.
Jag och Betty hittade några underbara svarta torgvantar i skinn på Shock som jag lyckligt inköpte, dock tog mamma dog så fort jag kom innanför dörren och jag kommer förmodligen att hitta dom i ett påskägg i trädgården senare i vår.
Snart ett år sen, eller är det redan förbi? Du lämnade mig kvar här och är därför inte värd mina känslor eller min tid. Men jag kan väl få tänka på dig och sakna dig ibland, min vän?
Känner för att lyssna på metric's help i'm alive, men är rädd för att lyssna sönder den och komma att hata den, usch!
Märker hur min svenska blir sämre och sämre när jag skriver här på bloggen men DET ÄR INTE MITT FEL (bettys fel) utan det är när jag lyssnar på musik för då koncentrerar jag mig inte alls, tihi.
Jag känner hur jag börjar bli rastlös. Busig, ja smått galen. Hjälp mig, jag tror jag spricker. Jag vill iväg iväg iväg och börja göra allt det jag vet att jag kommer att bli lycklig av!!

Follow the white skull.

Visst är smycket ursött?! Swarovski smycke inspirerat av alice i underlandet! (tryck på bilden för större)
Detta är vad min kära vän Simon sa innan han knackade på min dörr (ni kan förstå min glädje och förvåning då jag trodde att han var bortrest vid den tidpunkten) och han hämtade det från Matrix - dock med en liten tvist eftersom de säger rabbit i filmen - och de tog det ju direkt från Alice i underlandet - en kul kommentar eftersom Neo på sätt och vis följer efter den vita kaninen och hamnar i en helt annan värld. Den riktiga världen.
Anledningen till att jag skrivit allt detta är att jag snart ska forsa iväg till Höllviken med mamma och se Tim Burtons Alice in Wonderland, så när Hoobastank slutar skräna i mina hörlurar så ska jag springa upp och ta på mig lite mysigare kläder, pussa lite på hunden och sen sticka och käka.
Imorn ska jag redovisa om En Geishas Memoarer på svenskan, jag har alltid varit fascinerad av huvudrollen i boken. Hur mycket underbart hon än lever med och stöter på så verkar hon ändå så olycklig.

You give me nightmares.

Ska sova nu innan jag tuppar av, men ville bara skriva ett liiiitet liiitet inlägg innan dess.
Just idag försvann all min kraft och ork igen men tack vare alla underbara människor i mitt liv så kom jag över ytan igen, tror jag. Det återstår att se.
Jag har upptäckt att man inte kan komma undan sitt förflutna, hur mycket man än försöker. Man får helt enkelt jobba med det tills det inte plågar en längre.
Den här bilden är tillägnad lilla piercings-suktande Betty som gör mig hur glad som helst - t o m när jag är så nere man kan va. Hon är världens roligaste o mysigaste Betty! Det finns ingen bättre och jag önskar att hon också kunde se det.

Shut up.

Ska sova nu så att jag inte svimmar av trötthet imorn men måste först fixa lite saker.
Jag har kommit på att det mesta som snurrar i mitt huvud är saker i mina vänners liv - problem de har, händelser de berättat om etc. Varför kan jag inte tänka på mitt eget lite så att ajg orkar med allt? Suck, haha.
Jag känner verkligen hur all min energi börjar komma tillbaka och ajg blir mer och mer motiverad inför projektet i trean. Humm, får se hur det blir men det verkar lovande.

Stand still.

Sitter på fotografisk bild-lektionen och tråkar ihjäl mig såhär i slutet.
Julia har satt en cola-burk bredvid mig bara för att fresta. Innerst inne vill jag nog inte ha den.
Och bara för det ska jag lägga in bilden på mig som Lars-lärare tog på mig för att visa eleverna hur man fixar ljus och allt sånt. Om ni tycker att jag ser sorgsen ut på den här bilden så ska ni bara se resten av bilderna...
Nu kom en liten mupp och hälsade på så får snacka med honom istället (och störa mig på de här super tröga tangenterna, aaaah!).



RSS 2.0